THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Je trošku paradox, že se s „královnou progresivního rocku“ setkáváme zároveň nad první a poslední řadovou deskou, když mezi oběma proběhlo dlouhých sedm let a zpěvačka si stačila vybrat skvělé momenty převážně na čtvrté "Královně oceánu" a následujících "Tajemstvích astrologie". Naskýtá se nám tak ovšem možnost srovnání jakým směrem se vyvíjela kariéra této bezesporu zajímavé vokalistky, jak kreativním zůstává její životní i profesní partner, klávesista Erik Norlander a jak dlouhá byla vývojová cesta jejich hudební štrapáce.
A nikterak daleko se za nimi trmácet nemusíme, protože defacto po celou doby své kariéry se dvojice drží osvědčených postupů, zaběhaných a vyzkoušených už na prvních albech, k dokonalosti posouvaných pouze milimetrovými pravítky. Novinka jde ovšem ještě dál v tom, že nepřináší zhola nic neslyšeného. Skladatelské formulky opakují již vyřčené, navíc ani silné melodie, takto jediná záchrana tuctovosti, téměř neslyšet. A na to jsme v minulosti nebyli vůbec zvyklí. Celá deska vyznívá vyčpěle, bezzubě, jako by jí chyběla energie, jako by nahrávání všechny znudilo. Žije a pracuje snad jen ženský hlas, charakteristicky zabarvený, ve hloubce klidný, ve výškách jistý a naléhavý.
Klidné intro nás uvede do děje "Heorotu" a plynule naváže na titulní kompozici nesoucí se v klasickém střednětempém duchu a disponující slušným refrénem, při kterém si ale neustále říkáte, na které desce jsem já tohle už od nich slyšel? A podobné pocity deja-vu vás neopustí po celou dobu dalšího poslechu - při rozjuchané dvojce "Encore", stavící na kytarové melodii a zasekávaném klavíru, při baladické "Before You Go" (snad alespoň ta je vcelku vydařená), akustické "The Nightingale", vypalovačce "The Beast Within You", uslzeném monumentu "Tears Of Babylon"… a tak dále, a tak podobně. Úplným šlápnutím do kravského lejna pak zůstává zařazení „klasického“ Montéra z kvartýru, tady pod názvem "Time To Say Goodbye". Uslazený a kýčovitý pokus, byť s kytarovými riffy a pochodovým tempem v závěru, tady nezachrání ani srdcerváč Mark Boals (RING OF FIRE, ex-Y.MALMSTEEN) jako pěvecký kolega.
Shrnuto, podtrženo, sečteno - LANA LANE nám vyšuměla do éteru. Kvalitní vokál sám samojediný nemůže spasit žádné dílko, to bychom měli všude tisíce geniálních alb popových zpěvaček. Cesta ven z bludného kruhu by zřejmě mohla vést přes angažmá nových spolupracovníků, případně změnu autorských postupů. Otázkou ovšem zůstává, stojí-li o jakoukoliv inovaci hlavní protagonisté této recenze, případně jejich fanoušci či vydávající firma…?
Už i LANA LANE se nám začíná nepříjemně opakovat. Klasický příběh stále stejného teamu spolupracovníků, totožných hudebních postupů, možná i únavy. V případě této pracovité zpěvačky to BOHUŽEL bolí o to více.
6 / 10
Lana Lane
- zpěv a sbor
Erik Norlander
- klávesy
Mark McCrite
- akustické, doprovodné a sólo kytary, sbor
Neil Citron
- sólové a rytmické kytary
Don Schiff
- n/s stick basa
Vinny Appice
- bubny
a hafo dalších hostů
-
1. Redemption Part I
2. Project Shangri-La
3. Before You Go
4. The Nightingale
5. The Beast Within You
6. Tears Of Babylon
7. Ebbtide
8. (Life Is) Only A Dream
9. Time To Say Goodbye
10. Redemption Part II
11. Romeo And Juliet (Bonustrack)
12. Encore
Project Shangri-La (2002)
Love Is An Illusion (Special Edition) (2001)
Ballad Collection (Special Edition) (2000)
Ballad Collection II. (2000)
Secrets Of Astrology (2000)
The Best Of Lana Lane 1995 – 1999 (1999)
Echoes From The Ocean (EP) (1999)
Queen Of The Ocean (1999)
Ballad Collection (1998)
Love Is An Illusion (Version 98) (1998)
Live in Japan (1998)
Echoes From The Garden (EP) (1998)
Garden Of The Moon (1998)
Curious Goods (1996)
Love Is An Illusion (1995)
Vydáno: 2002
Vydavatel: Limb Music/SPV
Stopáž: 60:57
Produkce: Erik Norlander
Studio: The Mothership, Hollywood a The Walden West
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.